Bebistid och sömn

Imorse var det en trött mamma som Simon fick dra upp ur sängen. Undra varför han alltid ska ha upp mig före sin pappa för? :) "Mamma, kliiii upp nu!" Haha sötnosen min. Andra lillskatten våran är däremot väldigt duktig på att lägga dövörat till när storebror väl har vaknat. Han ligger helst länge om mornarna och bara myser och drar sig under täcket. Morgontröttare bebis får man då leta efter. Men så är det ju nu. Han mest bara sover och äter på dagarna. Vakenstunderna har väl i och för sig blivit lite längre än i början och han är mycket mera med nu. Jollrar och ler. :) En riktig liten goknopp som för det mesta alltid är nöjd och glad. Är han hungrig dock kan han bli riktigt förbannad och ta ton, då ska det helst ske på sekunden faktiskt. ;)
 
Han sover ändå väldigt mycket just nu både på dagarna och nätterna, så ibland tror man att han fått någon typ av sömnsjuka... :) Jag kan absolut inte klaga på nätterna i alla fall. Sover gott, äter vid 23 och sedan är han uppe och äter vid 4 tiden igen, men somnar snabbt om igen vid bröstet. Han kräver ju mycket sömn nu som liten, men vi är inte riktigt vana vid detta då Simon hade kolik de första 3-4 månaderna. Mammas lillskatten som hade så ont, det knep i magen och nästan ingenting hjälpte. Allra helst om nätterna :( Som förälder var man så förtvivlad över att inte kunna göra så mycket... Kommer aldrig glömma våra desperata barnvagnspromenader kl 3 på nätterna. Det enda som hjälpte. Simon har alltid varit en glad och nöjd bebis han också de stunder då han inte hade ont. Och på dagarna var det bättre i magen, så mycket av sömnen togs igen då. När knipet väl försvann vid 3-4 månaders ålder bara vände allt! Då fick vi en go och glad liten Simon på heltid. Jag ser det ju såklart ändå som mysiga och fina minnen den första tiden, även fast jag helst velat att han hade sluppit det onda. Det var ju bara Simon, Mattias och jag då så vi kunde ju rätta våra rutiner efter Simons. Sova när han sov m.m. Värre blev det väl för Matte när han började jobba igen efter 6 veckor. Men kolik eller ej så lever man ju ändå i den där bebisbubblan som nyblivna föräldrar då rutiner m.m. inte kommit till rätta ännu. 
 
På något sätt ställde jag in mig på att vi skulle få en till bebis med kolik. Så ni kan ju förstå vad konstigt det blev när vi fick en liten som bara sover, sover och sover. Äter, bajsar och somnar om igen. Det är alltså så här det egentligen ska vara? Vi som trodde att alla småbarnsföräldrar var ute och promenerade med barnvagnen om nätterna. ;) Jg är hur som helst så otroligt tacksam över att Elias är så nöjd som han är. Nu när man har två gograbbar att ta hand om och lite mer att göra här hemma. :) 
 
Nee, vad säger ni? undra om man ska ta och fixa till sig och försöka ta sig ut idag. :) Solen skiner ju för fullt där ute! Får se vad som hittas på, det enda jag vet är att den ska spenderas på bästa sätt. Tillsammans med min älskade familj. ♥ Kram på er och ha en jätte fin Söndag allihop!
 
 
En supertrött Elias vid 8 tiden imorse. "Snälla, bara 5 minuter till?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0