Svar på kommentar - Namnförslag

Julia om Lördaggsos:
Tro det eller ej men jag kom faktiskt på en till fråga!
Vad hade ni som namnförslag till Simon innan han kom? Visste ni att det var en kille eller hade ni tjejnamn också? :)



Tack vad roligt! :) Vi visste inte om det skulle bli en tjej eller en kille, vi tog aldrig reda på det. Det var jätte spännande att inte veta, att få spekulera tillsammans med Matte vem det kunde vara där inne. Jag hade ju en så kallad typisk "pojkmage". Jag hade alltså mest bara en mage fram (en väldigt stor). Men såg man mig bakifrån så syndes det inte att jag var gravid förrän jag vände mig om. Så där funderade vi på om det kunde vara en kille? Vi jämförde även hans hjärtljud också för där sägs det att de ska kunna gå att se om det är pojk eller flickljud. Vi tror inte på det, men roligt att jämföra ändå när vi ändå höll på att spekulera. Känslan på förlossningen när Simon kom ut till oss var otroligt fin då Matte äntligen fick titta vad det blev. Kommer aldrig glömma ögonblicket då han sa att det blev en liten kille!

Eftersom att vi inte visste om det låg en pojke eller flicka i min mage så pratatde jag och Mattias både pojk och flicknamn. Vi hade endel namn på pojksidan som vi funderade över, Alexander, Christoffer, Simon m.m. Vi ville inte bestämma oss i förväg utan se honom först. När han kom ut till oss blev det Simon, för han ser helt enkelt ut som en söt liten Simon och det är ett jätte fint namn tycker vi. :) Den dagen Simon får en syster så ska hon faktiskt heta Julia, hihi. Lika som dig. Det namnet hade jag och Mattias bestämmt oss för, blir det en flicka kommer hon heta Julia, det är så himla fint och det tycker vi båda två!

Sedan att Simon heter Jakob i andranamn har också en liten historia bakom sig. Under tiden då Simon låg i min mage så sa min mormor hela tiden att hon trodde att det skulle bli en liten "lillJakob". Just för att hon trodde på att det var en pojke. Tror ni inte att Simon föds 6 minuter i 12 på natten på Jakobsdagen. Den dagen då Jakob har namnsdag. Det var lite roligt. Mormor måste vara synsk. Så då blev det självklart att han skulle heta det i andranamn. Så nu i Oktober döptes vår älskade lilla son till Simon Jakob Hansson. ♥


Kommentarer
Postat av: julia

ja det kan inte vara lätt det där, att av alla namn som finns måsta välja just ett som h*n kommer ha föralltid.. tur man får ha andranamn också om man skulle ha flera favoriter och svårt att bestämma sig! :) och gud va kul att ni valt just julia som tjejnamn! innan jag föddes så hade mamma och pappa redan valt att jag skulle heta rebecka, men när jag kom ut så såg jag ut som en liten julia, så det fick bli så :)

2011-01-14 @ 23:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0