Sparkar ♥

Inatt vaknade jag vid tre och var tvungen att gå på toaletten. Hör inte till ovanligheterna, det trycker på bra mer nu när man har en bäs i magen sin. :) När jag sedan trött som jag var kröp ner intill en varm och go Mattias igen så tog det bara någon minut så kände jag en plötslig rörelse i magen och den var mer "sparkliknande" nu. Det var inte den där fladdrande känslan som jag känt tidigare.

Jag stelnade till och berättade ivrigt för älsklingen vad jag nyss hade känt. Det blev flera stycken på rad och när Mattias la handen på min mage och väntade med spänning så slutade det så klar. Är det inte typiskt? :) Låg hur som helst vaken en halvtimme efter det, blixt stilla och väntade på fler sparkar. Bebis var nog säkert lika trött som vi egentligen var och somnade snabbt om verkade det som. :) 

Har känt samma känsla igen idag på jobbet när jag satt och åt med barnen. Det känns faktiskt som en liten fot som tar i, precis som inatt. Barnen ville fram och känna med handen på magen. Tror dock inte att dom kunde känna något. Känns säkert tydligare för mig som bär på bebisen. Längtar tills sparkarna blir tydligare och kommer oftare. Det är bland det mysigaste som finns ju! ♥ Jag blir varm i hela kroppen och i hela mitt hjärta. Gud vad vi längtar tills Mattias får känna första sparken också!


Tänk... imorgon får vi se dig för första gången vår lilla älskling.
Längtan inom oss är obeskrivlig, vilken otrolig upplevelse det kommer vara!
Det enda som betyder något just nu är att du mår bra där inne. ♥

Magen min för några veckor sedan :) Dags att ta nya bilder snart, för magen växer och växer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0