Förlossningsberättelse, dag 2 :)

Efter att vattnet gått på Fredagen åkte vi som sagt in på förlossningen och blev sedan hemskickade igen på natten för att vila och invänta att värkarna skulle komma tätare. Jag låg med värkar den natten, men slumrade till emellanåt. Fick ligga med värsta blöjan och nät trosor som barnmorskan gav mig eftersom att det blev nytt vatten hela tiden och det forsade fortfarande emellanåt. Kände mig jätte snygg ;) hihi Förstod inte var allt vatten kom ifrån, häftigt ändå hur det fungerar. :)

På Lördag morgon gjorde vi oss iordning och for in till förlossnignen igen runt kl 10-11. När jag klev upp var värkarna inte lika täta längre. Väl där så gjorde de ett nytt CTG på mig och värkarna kom igång igen som de hade varit innan. Simon mådde bra där inne, men värkarna kom fortfarande bara ungefär var 6:e till var 8:e minut. Det var bara att åka hem igen och vänta. Barnmorskan gav oss en ny tid att komma in på kvällen om inget hade blivit ändrat. Hon sa dock att om inget hade hänt till imorgon bitti så skulle de sätta igång mig på grund utav infektionsrisk.

Vi åkte och hälsade på Mattias bror Tommy en sväng på hemvägen. Innan vi sa hejdå så gissade han på att det låg en liten kille där inne. Tänk så rätt han hade då :) Efter det så for vi inte hem, utan åkte till min mamma och pappa. Där var även broder med familj också. Vi fikade och satt ute i finvädret. Hade fortfarande värkar, men än så länge kom de inge tätare.

Mattias och jag åkte hem sedan för att vila upp oss lite. Var nog behövligt med tanke på vad som väntade oss. Barnmorskan hade också gett oss det rådet att försöka sova. Vi skulle behöva energin inför förlossnignen.

På kvällen åkte vi in till förlossnignen igen för att göra ett nytt CTG. Simon hade det fortfarande bra där inne. Värkarna var lite mer regelbundna nu så innan vi for hem igen så sa barnmorskan att hon trodde att vi skulle ses inatt igen. Det såg ut som att det började sätta igång. Hon tyckte ändå att vi skulle åka hem, vila och invänta. Om ingenting ände inatt så fick vi en tid kl 11 dagen där på för igångsättning.

Vi åkte hem till mamma och pappa en stund innan vi for hem. Satt ute på balkongen, gungade i hammocken och pratade. Nu kändes det som att värkarna blev lite kraftigare när de väl kom. Det krampade liksom ihop. När vi sedan kom hem fikade vi och satt i köket en stund. Då kom en krafitg värk, det kändes som att jag fick koncentrera mig mer på värken nu. Det brändes till längst ner på magen och i svanken. Trodde jag skulle gå av. Nå tätare kom de i alla fall inte. Så vi gick in och la oss. Jag sov mellan värkarna, nu fick jag blunda och koncentrera mig på värkarna, nu gjorde de ondare.

FORTSÄTTNING FÖLJER :)

Titta vilken fin kväll det var när vi for hem från förlossningen. :)
Kommer ihåg att jag var bra nervös och rädd här. Man visste ingenting om hur det skulle bli.
Hur kommer det att kännas när värkarna kommer igång på riktigt? Men mitt i all rädsla så var jag så otroligt nyfiken och villle att det skulle sätta igång på riktigt. Vi längtade ju så otroligt mycket efter att få hålla om vår lilla älskling!




Här sitter jag och älsklingen på mamma och pappas balkong.
Antingen skulle vi få åka in inatt när värkarna blivit tätare eller så skulle vi få åka in morgonen därpå för att bi igångsatt. Nu kändes det så nära, snart skulle vi få hålla om vår älskade lilla skatt! Mattias fick mig att känna mig så trygg mitt i all nervositet. Äskade Mattias :)



Kommentarer
Postat av: mie

sött par :)

2010-08-21 @ 10:29:16
Postat av: Linnea - Mamma till Matheus

Grattis till den lilla :) Spännande att läsa,hoppas du skriver fortsättningen snart. Är nyfiken. Kram

2010-08-24 @ 13:05:41
URL: http://mammalicious.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0