Ute på vift

Imorse plingade älskade mamma på dörren och hälsade på. Hon hjälpte mig klä småfolket sedan lämnade vi hemmet. Så skönt! Älskar den här krispiga och fräscha luften som är nu på senhösten. Det var kallare ute än vad jag trott. Första gången jag skrapade bilrutorna för iår då! Helt okej än så länge, men gruvar mig en aning inför den riktiga vintern när bilen kanske står gömd i snö i iskall snöstorm när man ska iväg med småttingarna. Men det tar vi då... Är väl lite småmysigt det med bara man klär sig varmt... :)
 
Vi for i alla fall och kikade på golv och väggar till mamma och pappas nya badrum som är mitt upp i helrenoveringen, sedan tog vi en mysig lunch. Efter det for vi och mötte upp min mormor och morfar och hjälpte dem att köpa en ny kyl och frys då deras gick sönder häromdagen. Huga, vad jobbigt. Det är inte lätt att bli gammal när folk runt omkring inte förmår att hjälpa till. Ser man inte att de är i behov av det? eller är det lättare att bara blunda? Till och med Simon tre år ser det och är så hjälpsam med dem. Han tar hand om mormor han så mitt hjärta smälter! Tycker att morfar gör det så himla bra som tar hand om mormor så som han gör. Tänk vad kärleken är stark... Och min mamma... hon skulle ha guldstjärnor, för vad skulle de gjort utan henne som alltid finns där för dem! Kämpigt även för henne... ♥ Vi tog en storhandling med dem på Maxi också innan det bar av hemöver. Nu har vi precis ätit en sen middag och ska börja Fredagsmyset här hemma. Ta fram lite godis och mysa med smågodingarna våra innan det blir dags för sängen för dem. Sedan lär jag ligga deckad i soffan med godisskålen på magen. (; Tack svärmor!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Vem är det som inte hjälper till? tycker alla drar sitt strå till stacken.

2013-10-19 @ 14:50:43
Postat av: Anonym

:/ ja jag vet inte va jag ska säga :/ Anki

2013-10-19 @ 17:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0