Sjukstuga

Här hemma vaknade vi utan väckarklocka redan strax före sex. Det hördes att det inte var skönt att ligga kvar för lilleman på grund utav ond hals och täppt näsa. Tycker så synd om honom om nätterna. Jobbigt att andas, hosta och man hör hur ont han har i halsen. =/ Som alltid när han blir sjuk önskar man att man kunde ta det istället för honom. Blir ändå alltid lika imponerad av hans förmåga att inte känna efter så noga, för full fart är det här hemma ändå. Själv så är man piggelin om dagarna men så kommer förkyldningen smygandes om nätterna. Vi startade i alla fall morgonen med glass. Så skönt med någonting iskallt. Det blir en lugn hemmadag precis som igår så Simon får vila upp sig. Själv har man varit väldigt effektiv till morgonen och hunnat med sig rätt bra. Byggt massa lego med prinsen, plockat, donat och storstädat badrummet så där inne är det kliniskt nu. Doftar så gott av sköljmedel nu när jag sköljt upp dushdraperierna också. Nu har vi precis fikat lite frukost och tittat på bolibompa. Man ska egentligen inte sätta sig ner när man väl är effektiv, nu kom jag av mig helt och börjar känna av tröttheten. I och för sig har man väl goda skäl till att känna sig trött och varva ner emellanåt med tanke på skatten som håller igång inne i magen. Blir nog till att sova middag för både mig och lilleman idag känner jag. ZZzzZzzz...
 
♥ Mammas stora kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0