Sen kväll

Ikväll kom Matte hem med två överraskningar till lilleman. En radiostyrd traktor och en radiostyrd bil som han varit och köpt efter jobbet. Kommer nog aldrig glömma lyckan och nyfikenheten i hans stora blå ögon när han fick se dem. "Waaow, hepsig den bilen!" utbrast han säkert tio gånger medan de öppnade kartongerna. :) Ja, nog var de häftiga allt! så ni kan ju gissa vad grabbarna har haft för sig ikväll. ;) Pappas kille. ♥
 
Det sista vi låg och pratade om nu innan Simon somnade var vad han skulle göra imorgon när vi kliver upp. Köra traktorn var ett svar han inte ens behövde fundera över. (; Så ikväll har lilleman varit vaken länge. Nattningen blev längre än vanligt också bara för att det är så mysigt att ligga i sängen och prata och läsa saga. Vi får ju sova tills att vi vaknar imorgon, så vad gör det? Varken jag eller Simon märker ju att Matte far på jobbet på mornarna. :)
 
Simon har fått en ny favoritbok nu också som vi läser varje kväll. Pettson och Findus, Rävjakten. Det är bara den boken som gäller just nu. Den är rätt lång att läsa, så efteråt är man helt slut i rösten. Men Pettson och Findus böckerna är ju så otroligt bra på alla sätt och vis! Inte minst de detaljerade och mysiga bilderna. :) Det som är så häftigt med boken är ju att gubben och katten skjuter raketer, pecis som vi gjorde på nyår hemma hos mormor och morfar. ;) 
 
Nu är prinsen nerbäddad och sover gott i alla fall. Det blir nog sängen för mig och Matte snart också. *Gäsp*
Ska göra mig en cappucciono och mysa ner mig i soffan en stund först. Så jag säger väl godnatt till er nu. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0