Livet är bra vackert! ♥

Trots att vi har en jobbig sjukstuga här hemma blev det en mysig kväll innan lilleman gjorde sig klar för sängen. Vi satt länge vid köksbordet, spelade spel och byggde pussel efter kvällsduschen. Vart har tiden tagit vägen egentligen? Där sitter mammas lilla lilla Simon och samtalar med mig, för diskussioner, bygger ett sexbitars bamsepussel nästan helt själv och kan precis alla färgerna på ballongspelet. Sätter rätt färg på rätt ballong. Och detta stora intresse för bokstäver och siffror som börjat. Han ser bokstäver överallt och vill veta vad de heter och vad som står. Det känns ju som att det var igår jag låg och ammade denna lilla goknopp?! Det sägs att varje ålder har sin charm och så är det verkligen! Vilken otroligt härlig ålder han är inne i just nu! Det är otroligt mycket som händer och alltid kommer man som förälder bli lika stolt för minsta lilla framsteg verkar det som... Jag skrek rätt ut ikväll när han pillrade ihop alla pusselbitarna nästan på egen hand. Jag apploderade och ropade på Mattias. Precis lika stolt som när han tog sitt första steg, precis som när han kissade på pottan för första gången... Det gäller att ta till vara på varenda sekund. Snart kommer man sitta och fundera på vart den här tiden tog vägen också... Nu innan han somnade sa han åt mig att dra upp tröjan där jag satt på sängkanten. Så smekte han försiktigt med lillhanden på magen, berättade att Elias är fin och gav honom en puss mitt på magen. Det här är ögonblick som man aldrig någonsin kommer glömma! Tänk att denna lilla skatt snart ska bli storebror. Ofattbart då han själv för inte så länge sedan låg därinne. ♥ Otroligt tacksam för att jag har mina prinsar i mitt liv. Älskar min familj över allt annat! 
 
Simons söta lilla fot ♥ endast någon dag gammal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0