Charisma

Isma mår så himla gott på dagarna nu, det märks så väl. Tänk att hon har blivit en helt annan katt. Vår gamla Isma är tillbaka. Hon som var så go och social. Det har varit kämpigt både för henne och oss att ha fyra katter här hemma. Jag älskar dem alla så himla mycket och det kunde inte ha löst sig på ett bättre sätt. Lovis bor nu hos Simons farmor, Alec bor hos min farmor och farfar och Liam har flyttat in till Christers stora villa på landet. Så vi kan träffa dem alla precis när vi vill. Känns jätte skönt. Alla tre har fått det så bra och skulle nog inte vilja byta tillbaka. Isma ska helt enkelt vara ensam katt, det bara är så. Inte ens när det bara var hon och Liam kvar här hemma mådde hon riktigt bra.

Det har väl aldrig egentligen varit tänkt att ha så många katter, det fungerar inte i längden. Visst det hade varit helt annat om man kunnat haft dem ute. Jag skaffade Isma när jag flyttade hemifrån för 4 år sedan. Samma år fick jag Alec i julklapp. De två fick ungar och vips så hade jag 5 små kattungar. Alla flyttade utom Liam. När jag sedan träffade mannen i mitt liv kom söta Lovis in och tog mig med storm. Alla fyra med sina fina personligheter. Vi har kämpat och det har inte varit lätt att ha fyra katter i vår lägenhet. Känns så skönt att det äntligen har löst sig till det bästa. Att vi får veta att det mår gott och att vi kan hälsa på när vi vill.

Nu njuter Charisma av livet och mår så gott hon bara kan. Simon och hon är bästa vänner. Han skiner upp som en sol när han ser henne och hon njuter av att han klappar, kramar och pussar på henne. Hon gör allt för att få Simons uppmärksamhet. Buffar sin panna mot hans, stryker sig mot honom m.m. Är ständigt upp i honom. De är så gulliga ihop. Man ska ha djur när man har barn tycker jag. Men hade vi haft kvar allihop hade det blivit för mycket. Det är så bra så här. Nu mår vi alla bra. Allra mest vår goa och älskade Charisma!



Idag när Simon och Isma gosade inne i sovrummet. Vänner för livet. ♥






Kommentarer
Postat av: Elisabet Hummelgård

Syns att det är en helt annan katt! :) märkte ju när ja var hos er att hon gömde sig lite.

2011-03-23 @ 14:46:33
URL: http://nocnasova.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0