Svar på kommentar. - Bebislyckan

Julia om Smakportioner:
Hej! =)
Skulle inte du kunna berätta hur det var när du(ni) fick reda på att du var gravid, vad var din första tanke? var allt planerat? gjorde du ett test? hur kändes det?
Kram /Julia




Hej Julia! Så roligt att du kommmer med lite roliga frågor. Det tycker jag om för då får jag chansen att skriva om sånt som ni läsare tycker är roligt att läsa om. Så det är klart att jag kan berätta. :)

Ja, lillskatten våran var planerad och så otroligt efterlängtad! När jag och Mattias träffades så kände vi bra på en gång att vi var rätt för varandra. Jag tror numera på kärlek vid första ögonkastet, för det hände oss. Hittar man rätt så känns det vill jag lova. :) Så ganska tidigt i förhållandet så låg vi och pratade om drömmar och framtiden. Barn, hus och allt. Senare när vi fick veta att jag blivit med barn så blev vi såklart överlyckliga, allt kändes/känns så rätt och det kunde inte ha kommit lägligare. Tiden var perfekt.

Som jag sa så var Simon planerad, så vi gick och väntade på att min mens skulle utebli. Väntan kändes lång måste jag säga då man ville det så otroligt mycket. Plötsligt så hände det, mensen kom inte och vi var snabba med att göra ett gravtest redan dagen efter. Både jag och Mattias klev upp tidigt för att testa då det är bäst att ta i morgonurin. Känslan när vi väntade på det efterlängtade strecket var obeskrivlig. Lyckorus i stort kan jag säga att jag kände. När det andra strecket visade sig på stickan stod vi bara och tittade på varandra, och i både mitt och Mattes ansikte kunde man skåda ett stort och lyckligt leende vilket följdes av en stor och mysig kram. Känslan var mäktig, jag och Mattias skulle bli föräldrar till ett litet kärleksbarn. Vi skulle bli en familj!

Ska jag vara ärlig så tror jag att det är för stort för att man riktigt ska förstå vad det är som händer. Jag kommer ihåg första kontrollen vi var på hos vår barnmorska Elisabeth, vi skulle äntligen få lyssna på bebbens lilla hjärta. När jag låg där på sängen och vi fick höra Simons hjärtljud så blev allt genast mycket mer verkligt. Jag hade en bebis där inne, ett litet hjärta som slog inom mig. Den känslan går inte att beskriva. Graviditeten, förlossningen och tiden efter är det bästa som någonsin har hänt mig/oss. Simon är vårat allt. ♥ Han är vårt lilla mirakel.



(klicka på bilden för större)



Ultraljud i vecka 16


Gosiga magen i vecka 26!


Var som tjockast på vårat bröllop :)


Här hade jag väldigt ont, till slut skrek jag efter lustgas och bedövning.
Vi hade måånga timmar kvar...
Mattias hjälpte mig genom varenda värk!


Efter en lång och jobbig förlossning fick vi äntligen pussa på vår skatt!
Tänk att det var så värt varenda värk flera gånger om!!!



Nu har vi två blivit tre! En trygg och kärleksfull familj ♥
Simon älskar vi mer än allt annat på denna jord! Så efterlängtad och älskad från första stund.








Hoppas att jag svarade på det du funderade över Julia, annars så får du skriva igen. :) Det gäller förresten alla ni andra läsare också, kom gärna med förslag på vad jag kan skriva om. Det blir så mycket roligare för mig att skriva när jag vet att jag skriver om det som intresserar er. Tveka inte att komma med frågor. Om allt mellan himmel ochj jord. Ha en underbar dag! :)





Kommentarer
Postat av: Maja-Mamma till Joel

ja vist är han :D jag tog katrinplommon om jag inte minns helt fel :)

2011-01-07 @ 20:45:16
URL: http://mammasjoel.blogg.se/
Postat av: Julia

Har fått svar på alla mina frågor, tack så mycket för det! =)

Och jag måste bara säga att ni är hur söta som helst du och Mattias, så jag är inte förvånad över att ni har en jättevacker son :)

All lycka till er!

Kram

2011-01-07 @ 22:36:25
Postat av: MammaTessan

Va fint!

Det är så stort sånt där. Jag tror (hoppas) aldrig jag kommer glömma när man först fick reda på att jag faktisk var gravid, var på ultraljud första gången (jag fick gå 3 ggr), förlossningen och första gången man fick se sitt lilla underverk.

Minnen för livet.

2011-01-08 @ 11:10:32
URL: http://mammatessans.blogg.se/
Postat av: elin

Åh, sista bilden :) liten pluttis!

Håller med Julia här ovanför :)

2011-01-09 @ 13:51:37
URL: http://esahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0