Godmorgon :)

Jag och Simon klev upp med pappa imorse när han for på jobbet, så vi har varit vakna i snart två timmar. Idag klockan ett ska jag iväg och prata med en studievägledare. Ska göra allt som står i vår makt för att Simon ska få vara hemma så länge som möjligt och slippa förskola på ett bra tag. Hjärtat klarar inte av att lämna honom där när han bara är ett - två år, aldrig i livet. Tycker inte att han har något som helst utbyte av det heller när han är så liten. Skulle kännas så konstigt att andra ska ta hand om honom och få se alla framsteg han gör före oss.

Säger kanske emot mig själv som jobbar inom förskola och sedan vägrar den, men så var det ju den där separationsångesten... Det är ju ändå hur bra som helst att förskolan finns, det säger jag ingenting om. Det är många som inte kan eller har möjlighet att pussla som oss utan måste tillbaka till jobbet. Då är det ju perfekt. Tänkte i alla fall plugga och försöka ha honom hemma samtidigt. Matte har ju en massa pappa dagar som han kan ta ut under praktiker m.m. Då sparar vi ju hur många dagar som helst och drar ut på det hela! Egentligen är detta ämne inte så aktuellt än ioförsig. Jag ska ju vara mammaledig ytterligare 7 månader innan skolan drar igång. Under tiden jag är hos vägledaren så ska Simon får vara med sin mormor. :)

Nu sitter han här bredvid mig i sin gåstol. Det är fart på honom när han sitter i den vill jag lova. Ständig uppsikt nu mera. :) Han börjar se trött ut på ögonen, så vi lär krypa tillbaka under täcket någon timma nu. ♥



♥ Mammas skatt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0