Röntgen

Nu är vi hemkomna från sjukhuset. Lillhjärtat vårat har varit på röntgen. Han har tydligen fått vattenbrock. Vilket betyder att han har fått lite vätska från magen till pungen, det sluter inte riktigt tätt än. Väldigt förenklad förklaring. Det är tydligen väldigt vanligt hos bebisar, helt ofarligt och kommer troligast gå bort av sig själv. Äntligen kan mamma och pappa slappna av. Har varit så oroliga. Läkaren sa att "inte behöver man göra något åt ett så här friskt barn." :) Simon var så nöjd så där han låg bredvid läkaren. Han tittade på honom med stora ögon och storlog emellanåt.  Läkaren kunde inte hålla sig från skratt och sa att han var ett riktigt litet charmtroll. Jag hörde sedan hur han sa det till personalen utanför när det var klart och jag höll på att klä på Simon. Så en sköterska kom in rusande och ville kika på charmtrollet. Hihi Mammas och pappas lilla Charmtroll, det är han ju ♥

Här busar Simon med pappa innan han for på jobbet för en stund sedan.


Pappa är bra rolig han ;)

Nu har vi myst i soffan en stund. Simon har tvärslocknat bredvid mig.
Jag ska lägga mig bredvid jag också och gosa med honom och somna en stund jag med. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0