Här gråter vi inte för spilld mjölk.

Stackars lilla barn, mamma har på tok för mycket bröstmjölk. Han fick bröstet för en stund sedan och började klunka, hann knappt med att andas. Så jag drog ut det och får se världen strålar från bröset. Det fanns ingen hejd. Fick springa och hämta en djuptallrik samtidigt som jag försökte fånga upp det mesta med handen. Fick sitta med tallriken under mig samtidigt som Simon fick nöja sig med nappen en stund. Han kände sig bra lurad med den tror jag och ville inte ha. ihihih kom ingen mjölk där inte :) Jag lovar er, jag hade kunnat fyllt den där tallriken om jag hade velat. Det enda som krävdes var att sitta och titta på :P eller lägga handen uppe på bröset lite lätt. Vem behöver bröstpump egentligen haha? :) Sedan gick det lite bättre för honom att äta i alla fall. Nu ligger han bredvid mig och har fått en envis hicka. Han drack nog lite för fort där ett tag. Mammas lillgubben då... Kanske man skulle ta och börja sälja lite mjölk till sjukhuset? De små förtidigt födda behöver ju istället för att jag ska hålla på och kasta bort mängder titt som tätt. :) Ska lägga mig bredvid Simon nu, han ligger och pratar med mig för fullt. (: Ha det!




Simon för ungefär två månader sedan. Det är så gosigt när han gör så här.
Spottar ut bröstet, lägger sig till rätta och slänger upp en arm över bröstet och somnar gott.
Då är man bra mätt och belåten ♥

En plumsig Simon ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0