Vätska i ben och fötter

Blev sjukskriven hela veckan från jobbet eftersom att mina fötter har svullnat upp och jag inte kan gå riktigt. Hade aldrig kunnat jobba nu, för där sitter man ju inte still många minuter. Igår kväll hade jag inga fotknölar kvar utan det var bara tjocka vrister. Har försökt att sova med benen högt inatt på en hög med kuddar men det hjälpte ju knappast. Imorse när jag klev upp kändes det som att det rann i benen ner till fötterna och det började toksticka. Det hör väl till graviditeten, men knepigt att jag inte kan stödja mig på dem då det känns som att jag har fetvrickat båda fötterna.

Sitter och väntar på att barnmorskan min ska ringa upp mig så jag får veta ifall jag bör komma in och ta prover. Har hört att det inte är att leka med trots att det är vanligt att få vätska i kroppen. Kanske jag kan få vätskedrivande i alla fall så jag kan gå åtminstonde. Huvudsaken bebis mår bra i alla fall sen får det göra så ont det bara vill. Tur att det är full fart i magen, blir så glad för alla rörelser! :)

Ikväll är det studiebesök på BB, hur nu det ska gå när jag knappt kan gå från sovrummet till köket. :) Ska lägga mig på soffan nu med benen högt och hoppas på att det ska kännas lite bättre tills dess. För det ska bli så roligt att få komma dit och kika lite och lyssna på vad de har att säga angående förlossningen. :) Längtar. Mamma och Gina ska också följa med dit. :)

Ska hur som helst lyssna på kroppen nu och vila den här veckan så kanske man är fit for fight igen tills på måndag då jag börjar jobba heltid på kollot. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0