Läsar fråga

Madelene om Sovit hemma ♥:
Vad jobbar du med?:)


Svar: Just nu jobbar jag heltid som kolloledare på ett sommarkollo för barn mellan 6-13 år. Det är en verksamhet som Kfum/kfuk håller i. Vi håller till i ett stort gammalt hus, där det sker massvis med aktiviteter för barnen. Där har jag jobbat varenda sommar nu i fyra år och det är super roligt! Bättre jobb om sommrarna finns nog inte för mig. Annars så har jag vikarierat på olika förskolor i 3½ år. Nu väntar dock en lång mamma ledighet efter kollot. Endast 2½ vecka kvar. :) Studerar på sidan om också till förskollärare i H-sand, men nu har jag tagit studieuppehåll ett år för att ta tag i studierna igen efter mamma ledigheten. Det känns helt rätt :) Vill ta till vara på bebistiden så mycket som jag bara kan. :) Den kommer trots allt inte tillbaka igen.

Så nu ska jag kämpa på i 2½ vecka till trots svullna fötter och tung mage, för sedan blir det till att vila och invänta förlossningen som sker strax därpå och smala krafter till den. :)






Kommentarer
Postat av: Elisabet Hummelgård

Hej vännen. Jasså du ska försöka jobba ett tag till? Jag vet precis hur du känner dig med fötter och tung mage. Men du och jag har gjort det väldigt bra som har trots detta jobbat dag ut o dag in =) Inte alls många som står ut med det som vi gör. Sen måste jag erkänna att födseln inte alls känns skrämmande längre efter att ha pratat med barnmorskan. Hur har dina värden sett ut på testerna? allt bra med bebisen och dig?



Håller med dig att den perioden med barnet är väldigt viktigt. Så man vill helst ha hela ledigheten på engång. Istället för ett uppehåll. Inte visste jag att din karls mamma jobbade på ICA Maxi ;) Hon kom o sa det till mig under veckan som gått. Hon hoppades på att vi skulle få samtidigt ;)

vore så kul om det blev så. Vi får tala om för varann när vi fått :) kram

2010-06-27 @ 20:42:31
URL: http://nocnasova.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0