BB väskan

Godmorgon :)
Tänk att man envisas med att kliva upp tidigt fast man är ledig nu. Har inte sovit ut riktgit på hela veckan fast jag borde göra det. Kan nog behövas inför den kommande förlossningen och tiden efter det. Tror ni inte? Känner inte att jag har tid att sova nu. Vädret har varit så fint, så man har solat och badat varje dag. Så nu är man lite solbränd och fräsch. Det var gudomligt att få åka till stranden, gräva en grop och stoppa magen i. Jag har inte elgat på mage på flera månader ju! ;)

Idag ser dock vädret inte lika lovande ut. Nu i skrivande stund så regnar det ute. Det gör ioförsig ingenting, man kan behöva sådanna dagar också så man får lite tid till att dona på inomhus. Nu tänkte jag kila ner till tvättis och få undan lite tvätt. Sedan ska jag ta tag i BB-väskan och packa den riktigt. Vi har börjat, men jag plockar ur den hela tiden. Igår när Älsklingen ringde från jobbet så gav han mig ett telefonnummer som jag kunde nå honom på ifall vattnet skulle gå eller om värkarna skulle börja. Då gick det upp för mig hur nära det faktiskt är. Tänk om det skulle bli något nu och allt inte är packat? Då skulle man nog vara alldeles för stressad för att tänka på sånt.

Så det är min plan idag, att den ska vara redo och klar. Jag har i alla fall skrivit ner vad som ska packas ner mer utöver det som jag och älsklingen har packat sedan innan. :) Måste åka och inhandla en skön amningsBH också.



Går in i vecka 39 idag (38+0).
Trots att det är tungt och besvärligt ibland så kommer jag sakna denna goa mage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0