Mamma jeans

Nu har jag suttit och pluggat hela förmiddagen. :) Började på en gång jag vaknade. Så nu är allt som ska vara inskickat inne. Nu väntar en ledig helg från skrivande. På sin höjd att jag kolla igenom de muntliga redovisningarna. Hur som helst så har skoltankarna och skrivångesten som legat över mig försvunnit, som bortblåsta. Njut!!!

Mamma var precis här och hälsat på en stund♥. Hon hade varit och köpt ett par mammajeans till mig som jag inviger nu. Har inte haft jeans på hur länge som helst. Tusen tack älskade mammi. Vad fina dom är. :) Sitter mjukt och skönt åt magen också.

På tal om magen så växer den med tokfart nu. Vi hinner inte med. Den har passerat brösten för länge sedan. :) Vart ska detta sluta? Det är ju hela 13 veckor kvar. ;) Det blir nog en stor bebismage det här. Nu börjar revbenen göra ont också. Innan har jag haft ont när jag legat på sidan, men nu efter att ha suttit en längre stund och pluggat värker dom som tusan. Måste upp och röra på mig känner jag, jobbigt att sitta förlänge. Ingenting jag klagar över i alla fall måste jag tilllägga. Det är fortfarande så himla gosigt att bära omkring på lillskatten vår. :) Det bästa som finns! 

Sparkarna har blivit hårdare nu också och ibland kan man känna hur bebis spjärnar emot därinnne. Trycker till en längre stund med lillfoten och ibland är hela magen i rörelse då den håller på att vända sig därinne. Hur mysigt som helst! Nu medan jag satt och pluggade också så la jag handen på magen och kände någonting hårt sticka ut. Jag småbuffade på den tillbaka och efter en stund flyttade den på sig, sedan kom den hårda "knölen" tillbaka igen. Antingen så var det nog lillstjärten eller huvudet. Hih :) Det är ju så roligt nu när den börjar svara tillbaka och reagera på ljud m.m. Vi har insett att det är en kvällspigg liten bebis vi fått också. Varje kväll när vi lägger oss i soffan blir det full rörelse inne i magen. Då är den piggelin kan jag säga. :)

Aja ska ta och sätta lite fart. Måste röra lite på mig nu känner jag. Ska fräsha till mig lite innan Mattias kommer hem från jobbet också. :) Kram på er alla! 



Magen idag när vi går in i vecka 27. Här är de nya mamma jeansen! :)


Kommentarer
Postat av: caroline

Vilken fin mage du har =) jag gick själv in i vecka 19 igår.. Hoppas allt är bra med dig!! Kramar caroline

2010-04-25 @ 14:56:02
URL: http://www.metrobloggen.se/carolinerydell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0