Blivit med syskonvagn

Herregud vad veckorna går fort. Nu är Fredagen äntligen här igen och Mattias har gjort helg med oss. Igårkväll for vi och köpte en syskonvagn medan barnen var med farfar en liten stund. Vi köpte ju aldrig någon syskonvagn när Elias föddes då vi inte trodde att Simon skulle vilja åka så mycket mer. Så därför köpte vi en ny till Ellan bara. Det har fungerat jätte bra då Simon helst vill gå själv, men jag har känt saknad av att kunna ge mig ut på långpromenader även när Matte jobbar. När vi båda är hemma kan vi ju ta varsin vagn. Jag som älskar att vara ute och gå långt och gärna i rask takt har velat kunna göra det även på dagarna. Simos små ben orkar inte med längre promenader riktigt än. Så nu äntligen är vagnen vår, en Emmaljunga. Nu kan vi bege oss ut på mysiga långpromenader trots trötta små ben. (: Premiäråk idag till mormor. Smågubbarna tyckte det var så mysigt att få sitta tillsammans. ♥ men nu har vi fyra vagnar... Egentligen två för mycket. Men vi tycker om dem så mycket och de är så bra på olika sätt vid olika tillfällen. Kanske någon måste ner i förrådet nu ändå. (:
 
Ligger i vårat nedsläckta sovrum nu bredvid min sovandes lilla Simon. Jag kröp ner tillsammans med honom och snodde åt mig massa pussar. Låg och kittlade med fingertopparna på hanns panna och drog fingrarna genom hans hår tills han somnade. Ikväll somnade han på två minuter. Finns inget bättre än att få ligga nära intill mina skatter och bara mysa så här. Stunder som dessa önskar man att man kunde få stanna tiden ett slag. Andra lillskatten sover gott sedan timmar tillbaka han. Tänk att kärlek kan vara så stor att det gör ont i hjärtat. Älskade små. ♥ Nu ska jag försöka hasa mig upp ur sängen. Farligt att lägga sig så här. ;p mysa ner mig i soffan med Matte istället. Lugn kväll som väntar i alla fall. Skönt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0