Newbie ♥

Igår startade vi dagen med en mysig Ikea frukost hela lilla familjen innan det bar av till Barnmorskan. Väl där tog de lite prover som vanligt, jag fick väga mig, hon mätte magen och det bästa av allt, vi fick såklart lyssna på bebis lillhjärta. Kommer aldrig att glömma Simons min när hjärtljuden hördes i rummet. Ibland skulle jag bra gärna vilja veta vad han tänker på. Han hade sedan vi klev upp pratat om barnmorskan och vi hade pratat om att vi skulle lyssna på bebisens hjärta. Men förstå vad konstigt det måste vara ändå alltihop! Det var tur att mamma fick plåster på fingret också efter sticket. (: Hur som helst såg allt jätte bra ut. Jag har nu gått upp 13,5 kg och magen följer kurvan så fint. Alla värdena var bra till min stora förvåning. Har nu snart gått igenom hela graviditeten utan järntabletter! Otroligt. :) Bebis verkar må gott där inne, full fart varje dag och hjärtljuden var så fina enligt Bm. Vilket lugn som infinner sig varje gång man får höra lillhjärtat som slår därinne! Det viktigaste här i livet är att mammas prinsar mår bra! ♥
 
Efter Barnmorskebesöket släppte vi av pappa på jobbet, sedan tog jag och lilleman en heldag i Birsta tillsammans med mormor och moster Gina. Kom hem med fina rosa orchidéer och vita krukor till vardagsrummsfönstren och även lite nytt till bebis garderob. Det kan nog inte finnas finare bebiskläder än de som finns i märket Newbie. Skulle kunna handla mig ruinerad, så mycket fint finns det! Hade velat köpa en vit body till med små stjärnor på i samma blåfärg, men jag ska avvakta och se om de får in den i storlek 56. Vill hellre köpa i den storleken än i 50 och kanske vika upp lite i början så han kan ha det längre. 50 hinner de ju knappt använda förrän det är urvuxet. Nej ni, nu ska jag och Simon ta och kocka lite i köket och få till någon lunch idag. Sedan får vi se vad som hittas på, måste nog ta oss ut en stund. (:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mie

åhhh va fina kläder......


Svar: Jaa visst är de! Finns så mycket fint i det märket. <3


2013-01-11 @ 12:55:45

2013-10-17 @ 20:22:39
Postat av: Emma

Det kan även vara så att man får en större bäbis precis som min Simon. Han hade aldrig strl 50 och 56 väldigt kort tid :)

2013-01-11 @ 16:00:47

2013-10-17 @ 20:23:46
URL: http://emmanylund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0