Gravidcravings och städmani

Jag tror man blir helt stojig som gravid... Åtminstonde nu när man börjar känna att det närmar sig. Har ägnat halva Lördagskvällen åt detta. Till att vika om precis alla sängkläder, gardiner, dukar m.m. Har fått mani på att rensa, kasta och få ordning omkring mig. Kommer ihåg att jag var precis likadan med Simon i magen. Men det är väl kanske ganska logiskt att man vill göra det ombonat innan bebis kommer. Känner ni gen er? Idag har vi även rensat ute på balkongen, varit till skroten med hur mycket som helst! Så nu ska det bli mysigt där ute. :) Det blir ju som ett extra litet rum med inglasat. Annars så har vi varit till mamma idag jag och lilleman medan Mattias mekade lite med en bil. Ätit hamburgetallrik och lånat tvättmaskinen för att stöka undan en massa tvätt. Effektiv dag minst sagt. :)   
 
Det knepigaste av allt är ändå ett av mina gravidcravings föresten. (Som tydligen inte behöver vara ätbara alla gånger.) Hockeypulver, chokladpudding m.m. i all ära, men jag tokälskar doften av Yes diskmedel!? Njuter av att få diska och mycket ludder ska det vara! En flaska räcker inte alls länge nu när jag är i farten... Jag kan ju bara hoppas på att det håller i sig även efter förlossningen... För något större fan av att handdiska har jag då aldrig varit tidigare! :D Man får nog ta mig lite för den jag är just nu. Antingen är det full fart på mig som idag eller så står jag bara rätt upp och ner och inte tar för mig alls. Tror visst det kallas gravidhjärna? För ibland känns det verkligen som att jag har bumull däruppe. Man kan ju åtminstonde skylla på det just nu. ;) Nej ni, nu ger jag upp för idag och myser ner mig i soffan tillsammans med älsklingen istället. Hoppas att ni alla har en fin Lördagskväll. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0