Ta hand om varandra



Så himla fin... Det är bland annat sånger som denna som gör en påmind om att man inte ska ta allt för givet. Man ska vara lycklig för det man har och vara rädd om det, för en dag kan det vara borta. Saker och ting kanske inte varar för alltid alla gånger. Det kan gå så fort. Uppskatta människor omkring dig, de nära som får dig att må bra. Få dem att förstå hur mycket de betyder för dig. Håll människor som får dig att må dåligt på avstånd. Livet är för kort för att sitta och vara bitter, vifta bort dem och gå vidare. De ska inte få förstöra det underbara liv du fått! Det finns så många andra att lägga den tiden på. Människor som vill dig väl. Var rädd om dem! ♥

Jag kommer på mig själv, flera gånger om dagen. Att jag stannar upp och försöker njuta av livet så mycket jag bara kan. Jag är en livsnjutare och har alltid varit det. Har länge funderat över hur man tar tillvara på livet till fullo. Jag har lärt mig det nu... Lev i nuet. Det är det ända du kan göra. Grubbla inte så mycket över saker som varit, minns det med ett leende. Och oroa dig inte över framtiden, du kan ändå inte styra allt utan får ta det som det kommer. Glöm ändå inte bort dina drömmar. Bland det viktigaste en människa kan ha! Våga nå dem.

Sedan jag och Mattias♥ fick Simon♥ så märker man hur fort tiden egentligen går. Känns som det var igår vår älsklingen kom upp på mitt bröst och vi äntligen fick pussa på honom. Nu är han 7 månader och det är full fart. Jag har verkligen tagit tillvara på min tid med honom. Stannar ofta upp och bara njuter av att få vara nära. Tror nog att ni känner igen er alla ni andra föräldrar som läser. Stanna upp och njut ibland. Det gäller såklart när du är med alla dina älskade. Livet är så skört, det är nu du måste leva...


Vet att jag blev en aning djup nu, men så kan det bli när man har hjärtat fullt av känslor. Jag har många runt mig som jag är otroligt rädd om. Vad säger man, Ingen nämnd ingen glömd? Ni vet själva vilka ni är utan tvekan! ♥

Kommentarer
Postat av: mie

Det var fint skrivet av dig...mycket insiktsfullt...

2011-03-10 @ 17:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0