Svar på kommentarer

Anonym om Besök:
Hej
Undrar bara om ni börjat med smakportioner än?
Hur går det med att ge Simon Bricanyl ?
Hur är det med honom?
kramis


Svar: Hej :) Ja vi har faktiskt börjat med smakportioner. Simon har hunnat med både potatis, morötter och frukt. Idag har vi börjat ge smakportioner av gröt. Så det ska vi fortsätta med ett tag framöver nu och sedan öka lite smått. Måste ju vänja lillmagen sakta. Potatis kan jag säga var sådär, han ser riktigt äcklad ut. Morötter och frukt var mycket godare. :) Gröten imorse var inte fy skam den heller då det var banansmak. Yami ;) Till och med mamma tyckte den var god. Vi gör allting hemmalagat till honom med hjälp av mixern, känns bäst. Gröten dock är köpt då vi inte vågar ge havregrynsgröt än. Det har ju inte samma purekonsistens. Dessutom så var den här gröten skonsam mot magen. :)

Angående Bricanylen som Simon fick utskrivet av doktorn när han var förkyld har jag inte så mycket att säga om. Tycker inte att den hjälpte någonting mot självaste rosslet i bröstet.  Kan hända att den hjälpte Simon på själva andningsfronten, men inte vad jag upplevde. Så Bricanyl fick han inte många gånger. Nu är han väl snart så stor så han kan få hostmedicin istället om han skulle bli hostig igen. Kanske verkar bättre. Nu mår lillprinsen jätte bra. Pigg och glad, tycker att allt är intressant och roligt. Allt ska helst in i munnen också. Så nu när han tar sig fram själv så vill man hellst inte vända ryggen till många sekunder;) hihi.








Anna-Maria om Lördagsgos:
Hej Diana!

Känslan över att testa positivt och känslan när du håller ditt barn för första gången, tror jag aldrig att du glömmer. Anton blir snart 11 år och jag vet precis hur jag kände det. Även med Victor så klart.

Dessutom så kan du få veta att Anton och Victor ska få en lillasyster eller lillebror i juli.

Kram Anna-Maria

Svar: Nej jag kommer aldrig att glömma känslan, det absolut bästa som hänt mig i hela mitt liv. ♥ Mäktig känsla som kan få en att börja storgråta lyckotårar här och nu. :) Nej, men vad är det du säger, vad roligt!!! Grattis till er och lycka till med allt! Tänk vad många mysiga stunder som väntar
nu. ;)




julia om Svar på kommentar - Namnförslag:
ja det kan inte vara lätt det där, att av alla namn som finns måsta välja just ett som h*n kommer ha föralltid.. tur man får ha andranamn också om man skulle ha flera favoriter och svårt att bestämma sig! :) och gud va kul att ni valt just julia som tjejnamn! innan jag föddes så hade mamma och pappa redan valt att jag skulle heta rebecka, men när jag kom ut så såg jag ut som en liten julia, så det fick bli så :)

Svar: Jo det finns ju en hel del fina namn :) Det löser sig ändå när bebben äntligen kommer ut. Vi ville ändå inte ge namn medan han var i magen utan Simon fick heta "bebis" då. För det kan ju vara som för din mamma och pappa, att han eller hon inte alls ser ut att heta det man tänkt sig. :) Julia är jätte fint så det ska Simons framtida syster heta. Men vem vet, hon kanske lika gärna ser ut att heta något helt annat. Sånt som löser sig då. ;) Har du barn själv?



Anonym om Besök:
hej !
jag bara undrar vadför ni gifte er när du var gravid ? ville ni det ? eller var det så att ni hade planerat bröllop o sen fick du veta att du va gravid o så blev det som det blev ? :P kanske en konstig fråga ?
kramar nellie
Svar: Hihi, nejdå. Ingen fråga är dum. :) Vi ville det... Vi planerade bröllop efter att Simon flyttat in i min mage. Eftersom att både jag och Mattias verkligen ville gifta oss med varandra så såg vi ingen anledning till att vänta heller. Man ska leva i nuet tycker jag. Allt känns ju så rätt mellan oss och det har det gjort från dag ett. Tiden kändes perfekt och det kändes fint när Simon snart skulle komma till världen. Finns ingen finare kille än min Mattias (och Simon såklart) så jag har inte tvekat en sekund. Jag har aldrig varit så säker på vad jag vill någon gång som jag var den stunden då vi sa ja till varandra och gav våra löften. (Jo förresten, lika säker kände jag mig när vi skulle skaffa Simon såklart.) Jag är jätte glad och lycklig över att få bära ringen på fingret som ett tecken på vår kärlek. Är så glad att ha Mattias i mitt liv och är så otroligt rädd om honom! ♥

"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today" - James Dean


Kommentarer
Postat av: Elisabet Hummelgård

Vad söt han är när han kryper omkring, Lucas är lite sen på den fronten, hihi, han gungar lite på magen så det kanske inte är så långt ifrån ändå. Äntligen kan han vända sig från rygg till mage iallafall men det tog tid hehe

2011-01-19 @ 16:59:27
URL: http://nocnasova.bloggsida.se
Postat av: julia

nej jag har inga barn själv, är bara 15 år än :) men inom inte allt för många år så kommer jag också har en liten knatte, det är ju så mysigt! många bekanta till mig har småttingar så jag har lite mer vana än "vanliga" 15åringar :) fast först ska jag ju hitta min drömkille också, precis som du gjort :)

2011-01-23 @ 23:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0