Smakportioner

Tänk att Simon snart är 5½ månad, förstår inte vart tiden tar vägen. Det går så himla fort, kan man få pausa lite? :) Nu när han blir 6 månader så räcker inte bröstmjölken längre, utan vi behöver kompletera med riktig mat. Jag har hela tiden sagt att jag vill amma in i det längsta, och så kommer det bli. Trots att Simon snart ska börja med annan mat så tänker jag ändå fortsätta amma. Både för att det är så otroligt mysigt och för att både jag och Mattias dras med allergier. Då är det bra för Simon att amma länge för att kanske få slippa sådant. Han har faktiskt börjat få smaka saker med oss, bara för att det är så roligt att se hans minspel. Banan var en riktig höjdare, såg jätte gott ut! Nu till veckan ska vi nog börja ge honom någon tesked potatis blandat med bröstmjölk innan amning. :) Ska ta och stänga ner nu, får se vad dagen har att erbjuda, idag får jag gosa med båda mina grabbar, för Matte är ledig. ♥

 

Har läst igenom den här boken om mat för spädbarn.
Bra att ha läst så man inte stoppar i de små fel saker.
Det är ju en del saker i matväg de inte ska äta första året.


Vad tomt det kommer bli nu när alla julsakerna ska bort nästa vecka föresten.
Kom att tänka på det när jag donade på i köket. Nej, ett tag till får det allt vara kvar. :)
Tomtar m.m. kan vi plocka bort, men stjärnorna är så mysiga att tända på kvällarna.



Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! =)

Skulle inte du kunna berätta hur det var när du(ni) fick reda på att du var gravid, vad var din första tanke? var allt planerat? gjorde du ett test? hur kändes det?

Kram /Julia

2011-01-06 @ 20:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0