Romantisk middag

Godkväll mina söta läsare! Hoppas att allt är bra med er. Matte, Simon och jag har haft en heldag i birsta. Tittat på en ny soffa hit till vardagsrummet, ätit god lunch och strosat omkring. Matte överraskade genom att köpa ett par jätte söta guldörhängen till mig. Herre gud vad fina de är! Var inte alls beredd på denna söta gest. Tusen tack älskling, du är så himla rar. Kommer alltid bära dem. Hur vackra som helst. ♥

Nu kom jag precis ut från duschen. Så jag ska sminka och fixa iordning mig strax. Jag och älsklingen ska gå ut och äta på restaurang tillsammans. Under tiden ska Simon få vara med sin gammelmormor. Hon ska få rå om honom i någon timma. Vi har aldrig barnvakt annars och vill alltid ha Simon med oss överallt, men ikväll ska vi få ha en romantisk middag ensamma. Även imorgon blir det barnvakt i några timmar. Då ska han få vara med sin mormor och morfar medan vi tar med oss mina systrar Gina och Cim på himlabadet. Ska bli så roligt! Skönt i alla fall att det inte är många timmar vi är ifrån Simon ikväll och imorgon, som sagt har man lite separationsångest. Det är många som vill vara barnvakt och rå om honom och det förstår jag helt och hållet. Gograbben våran ju! :) ♥ Hihi som min pappa sa, han tyckte bestämt att jag och Matte kunde gå på bio någon kväll så han fick vara med Simpan. Då bestämde vi oss för att åka och busa på himlabadet. 

Just ja, på tal om romantik. På Måndag är det ju Alla hjärtans dag också. Mattias och jag delar samma åsikt om den dagen. Väldigt överskattat om ni frågar oss. Vi förstår liksom inte grejen med att visa sin kärlek till varandra en speciell och bestämd dag då alla gör det, på ett bestämt datum? Då känns det ju som att man borde och måste hitta på något bara för att? Det känns så komversiellt på nått sätt. Det är väl ändå mer uppskattat att visa sin kärlek en helt vanlig dag? Både vad det gäller kärleken till sin andra hälft, sina barn och till sina anhöriga. Så vi kommer inte göra något speciellt just den dagen. Vi tror mer på att visa sin kärlek i vardagen, upskatta och överraska varandra när man minst anar det.

Oj vad tiden går fort nu. Måste ju fixa iordning mig så vi kan fara och äta någon gång! Önskar er alla en underbar helg. Ta hand om er. :) Kramar


Kommentarer
Postat av: Elisabet Hummelgård

håller helt med tjejen! Att det är viktigare under vardagen än just under en speciell dag kramar till er!

2011-02-13 @ 10:05:19
URL: http://nocnasova.bloggsida.se
Postat av: MammaTessan

Söta ni är :)

2011-02-13 @ 13:05:08
URL: http://mammatessans.blogg.se/
Postat av: Maja-Mamma till Joel

absolut! Joel älskar andra bebisar men har inte träffat så många än så jag tror han skulle bli jätte glad!

2011-02-13 @ 15:11:35
URL: http://mammasjoel.blogg.se/
Postat av: Maja-Mamma till Joel

Jag ska umgås med Gina imorgon,om du inte har något annat för dig kanske vi kan ses en sväng så grabbarna får träffas?:D du kan ju höra av dig till Gina imorgon om du kan :)

2011-02-14 @ 21:57:34
URL: http://mammasjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0