Oväntat besök

Haha vilken morgon det blev, snacka om att man blev tvärpigg på stört. Jag och Simon sitter inne i vardagsrummet, han i babysittern och jag har precis satt mig en snabbis vid datorn efter att vi hållit till på soffan och bytt blöja och tagit på kläderna. Så plötsligt kommer katterna inspurtandes mot oss och halkar runt på golvet och ovanför huvudena på oss flygen någonting tvärs över rummet. Jag toksprang in till Matte, fick inte med mig Simon och SKREK i panik, hjälp! ta Simon! ta Simon! Matte springer nyvaken ut i bara kallingarna och får snabbt tag i babysittern utan att veta vad det är frågan om. När "saken" väl hade lugnat sig, och vi fått in katterna i sovrummet så såg vi ju vad det var. Han var ju inte alls nå "läskig" utan snarare himla gullig! Angående Simon så sitter han och ser helnöjd ut, han tyckte nog att mamma och pappa såg väldigt lustiga och roliga ut ♥ Katterna däremot ser fortfarande väldigt fundersamma ut och undrar vart den tagit vägen! Vi fick upp balkongdörren. Så efter att han suttit uppe på bokhyllan en stund så flög den ut och satte sig i trädet utanför. :)


Någon som vet om det här är en talgoxe eller blåmes?


Kommentarer
Postat av: Elisabet Hummelgård

en blåmes

2010-10-31 @ 14:57:44
URL: http://nocnasova.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0