Vaccin

Nu har jag och Simon kommit hem från en skön barnvagns promenad till och från BVC. Han växer så det knakar gokillen våran, följer sin kurva jätte fint. Han väger hela 7400 gram nu. Sedan så kom det som mamma hade gruvat sig för, vaccineringen, hua vad ont i hjärtat det gjorde på mig när jag såg dem sticka in två sprutor i låren på honom. Mammas älskade skatt =/ Han satt i mitt knä och höll i mina fingrar och jag pussade honom på huvudet. Han grinade till men sedan blev det bra igen så fort jag fick ta upp honom i famnen igen. Vad duktig han var! Det är tur att det finns vaccin i alla fall. Man får väl tänka på det. Men det är aldrig roligt att se älsklingen ledsen. Då är det bara att vänta och se om han får någon feber av sprutorna, hoppas att han klarar sig från det. Han kan även få lite ont i benen och bli extra trött. Just nu sover han i alla fall. Han somnade gott i vagnen på vägen hem. ♥

Efter att vi var färdiga där gick vi utanför och klädde på oss och jag passade på att ringa upp till avdelning 45 för att höra om de behöver bröstmjölk. Tjejen som svarade lät jätte glad när hon hörde att jag ville sälja bröstmjölk till dem så de för tidigt födda kan få. Det är tydligen stor efterfrågan på det. Sedan när hon hörde att det var över tre månader sedan jag fick barn så gick det tyvärr inte. De tar bara emot mjölk inom de tre första månaderna, det är den första mjölken de behöver. Så det var ju tråkigt =/ Jag som till och med har fått kastat bort flaskor med bröstmjölk. Attans att jag inte fryste in. Hon tackade så jätte mycket i alla fall för att jag ringde. Nu vet jag ju det tills Simon får syskon i alla fall. :)

Ska pyssla på lite här hemma nu i väntan på att sötknopppen min vaknar och på att pappa ska komma hem från jobbet. :) Ha en fin dag!




Kommentarer
Postat av: MammaTessan

Är du en liten mjölk ko du? :D

Jag tappade mjölken tidigt. :(



Fin blogg förensten

2010-11-03 @ 12:47:27
URL: http://tjn.blogg.se/
Postat av: lucke

Hejsan, några planer för helgen ännu? :)

2010-11-03 @ 16:20:28
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: MammaTessan

Sv: Okej. Ja det kan ju vara jobbigt de med. Speciellt om ni ska någon stans.

Ja jag köpte ersättning. Men tyckte inte det var så farligt dyrt. Ett paket räcker länge så.

Jag ville också amma men fick mjölkstockning med hög feber. Så tror det var stressen jag fick då som ställde till det. Var så rädd att jag inte skulle vakna på natten när hon vaknade eller att jag skulle rulla över henne. För då sov hon med mig i sängen tills vi köpte en spjälsäng till sovrummet också.

Sen vart jag jätte sårig om brösten. Så det blödde när jag ammade. Och det var inte populärt från JOlines sida. :)

Jag fick aldrig något större hjälp av hennes pappa med att ta hand om henne. :P

2010-11-03 @ 21:28:29
URL: http://tjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0