Ett till Ultra

Vill säga Grattis till Elisabet som nu har fött sin lilla pojke! Tänk, hon låg ju bara en vecka före mig i graviditeten, och nu har hon sin lilla bebis i sina armar. Plötsligt så känns det väldigt nära för oss med. Det kan ju ske precis vilken dag som helst nu. Vi vet ju aldrig om vår lilla skatt får för sig att komma ut tidigare också. Imorgon går vi in i vecka 37 i alla fall. :)

Hur som helst ska vi på ett Ultraljud på Måndag. Barnmorskan tycker att min mage har dragit iväg så väldigt nu den sista tiden och ligger lite för högt på kurvan. Allt verkar bra med bebben i alla fall, men de vill ändå kolla upp med ett ultra för säkerhets skull. Det kan ju vara många olika orsaker som gör att magen har växt så... antingen är bebisen stor eller så beror det på att jag har fasligt mycket fostervatten. Vår Barnmorska trodde på det sistnämnda när hon såg och kände på magen. Jag har nog mycket vatten, det syns också eftersom magen är så rund. :) Känns skönt i alla fall att vi får åka in och titta! Full fart är det där inne i alla fall ;) Gosigt!

Nu ska jag göra lite fika, sedan blir det nog sängen för oss. Klockan ringer tidigt imorgonbitti. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Cajsa - F O T O B L O G G

Hej! vännen

Åh, skulle du kunna vara snäll och rösta på min söta bild.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Tack på förhand (du behöver inte skriva att du har röstat för det ser jag) <3



Ha en bra dag nu då.

2010-07-04 @ 10:06:00
URL: http:// www.hallgreen.blogg.se/
Postat av: Elisabet Hummelgård

Hej Tackar, Ja du har inte långt kvar nu och det är lika bra att man tänker att barnet kan komma när som helst och att man har väskan ordentligt packad. Om du blir kvar på sjukhuset i några dagar kan det behövas en del kläder. Pojken skitade ner sina kläder väldigt fort, tur att vi fick lite kläder av släkten. Hoppas det går bra på ultraljudet. Har du fått veta än vad det blir för kön?



Jag kan ju säga att det var en himla upplevelse med förlossningen. Efteråt när barnet var fött var jag så lättad och pigg hehe så jag ringde till morsan och hon kunde inte begripa hur pigg jag kunde vara, men på nåt sätt så blev jag det när man inte hade värkar längre. Somnade en stund sen när bäbisen låg bredvid mig. Han kissade på mig det första han gjorde när han kom på min mage hihi :) ja det är mycket man kan säga men när det gäller smärtlindringen så blev det inte som jag tänkt mig, jag var inne på ryggbedövning om jag inte skulle stå ut men fick bara lustgas men jag kan säga att det gick hur bra som helst. Tog heller inte lång stund förrän man fick börja krysta.



Spännande är det när du ska få =) Du måste berätta allt sen hur det gick osv. Sen kan vi ta våra bäbisar på fika nån gång hhehe kram

2010-07-04 @ 19:18:31
URL: http://nocnasova.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0