Bebis mår bra :)

Idag var jag och Mattias på ett extra Ultraljud för att kolla upp varför min mage har dragit iväg så på kurvan. Nu kan vi äntligen slappna av för allt såg jätte bra ut med bebis. Hjärtat slog fint, det var full rörelse där inne och måtten på benstommen såg också bra ut. Den hade dock lagt på sig lite hull. :) Det plus att jag hade mycket fostervatten gör att min mage blivit så stor. Hihi lillälsklingen våran, nu längtar vi tokmycket tills att du kommer ut så vi får pussa på dig i massor! Mamma och pappa älskar dig mest av allt!

 

Förresten, när barnmorskan skulle ta bilden här nedan så stannade hon upp ett slag och visade en urgullig sak. Bebben låg och sög på sin tunga och på sin läpp. Så med jämna mellanrum såg man dessa rörelser. Vi smälte, man kan ligga och titta hur länge som helst :) Denna gång fick vi vår profilbild i alla fall. Sist var ju bebben lite blyg för det och var inte alls sugen på att ställa upp på någon fotografering. Tänk att man kan vara så här störtkär!

 

Tog också upp att jag haft mycket sammandragningar nu i dagarna med bara någon minuts mellanrum. För säkerhets skull kände läkaren på min livmodertapp och konstaterade att det inte var frågan om några värkar ännu. Den var oförändrad. Skönt att få kolla upp och få veta. Hon tyckte dock att jag skulle vila mycket nu, så imorgon ska jag prata med arbetslaget mitt och höra om jag kan få skippa de tunga arbetsuppgifterna. Är ju endast fyra dagar kvar av jobbet sen väntar mammaledigheten. Då gäller det att vila upp sig inför förlossningen antar jag. :)

 

Ultraljud Vecka 37

Passar även på att lägga upp en bild på väggordet vi gjort och på spjälsängen.
Det är inte färdigt där ännu. Det visade sig att spjälsängen som jag hade när jag var liten hade annat mått än de spjälsängar som finns idag. Så madrass och spjälsängsskydd var för stort för den. Så imorgon ska jag och älsklingen åka iväg på Ikea och köpa en ny spjälsäng. En jätte fin vit. :) Sedan ska naturligtvis sängkläder, någon söt mobil m.m. dit.

 

Bjuder på en magbild från ikväll också. Vecka 37 (36+3)


Kommentarer
Postat av: SuzieQ

Skönt att höra att bebis mår bra. Vilken stor mage du har nu=) Men ack så gosig!!! Förstår att ni längtar nu. Är ju inte alls länge kvar. Kramar på er!

2010-07-05 @ 23:59:57
URL: http://lucisen.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Åh, härligt och höra att allt är bra med Er! Hoppas det lugnar ner sig på jobbet och du slipper det tyngsta, inte lätt med den där stora magen... Celina har nu en och en halv vecka kvar med gips så nedräkning har börjat. På onsdag är hon på mingel med Brolle och Lisa Nilsson...kanske också på stora scenen på gatufesten, det ser vi fram emot! Många kramar från oss och ta hand om dig!!

2010-07-06 @ 00:18:34
Postat av: Anonym

Vad skönt att höra att bebisen mår bra =) Du kommer bli chockad sen när allt försvinner, fostervatten och moderkaka och när bebisen kommer ut med tanke på vikten. Det blir en enorm skillnad sen när man tittar på vågen :S Det är så mysigt med bebis. Snart får du hålla i en du med =) hur mysigt som helst kram

2010-07-06 @ 12:57:07
URL: http://nocnasova.bloggsida.se
Postat av: johanna

hej diana. Vilken mage du fått. Ska du till någon fotograf och ta proffs kort? Jag hade önskat att jag hade sån stor och fin mage när C skulle komma. För jag ville ju gå till nån och knäppa gravidkort. Vilken fin bild på lillbebiisen. Och de kommer nog bli jätte fint vid sängen och så. Du får knäppa kort och visa. Kram på dig. Ta det lugnt och vila nu dom sista vedckorna. Inte mkt kvar nu :D snart har du din bebis. Ta hand om dig :)

2010-07-08 @ 01:36:37
URL: http://channelismylife.bloggplatsen.se
Postat av: Elisabet Hummelgård

Förstår det =) Snart ...snart Diana får du hålla bebis. Lucas mår jätte bra, han börjar visa lite temperament ibland hehe, han gillar inte direkt det ena bröstet som är lite svår ammat så han kan bli förbannad till slut hehe. Men Han är fullt frisk och på tisdag ska vi till BVC så nu har vi badat han o gjort han snygg för tjejerna där ^^ Det blir lite koll på vikt o sånt. De var rädd för gulsot på BB men han har inte blivit värre så han klarar sig nog. Vi skulle hålla utkik på ögonen så det inte blir gula men de har vart vita hela tiden så det är nog ingen fara.Men åh vad mysigt det är att sova vid han och låta han somna i famnen och mysa. Nu vill han ha mat så det är bäst man sticker ^^ hörs berätta så fort du fått bebisen



kram

2010-07-11 @ 20:46:30
URL: http://nocnasova.bloggsida.se
Postat av: johanna

hej diana. Kommer inte ihåg nu vad killen heter. Men han håller till här i timrå. Det var hos han vi knäppte korten på channel. Jag tror jag knäpper kort på gravida också. Men sök på internet så borde du jy hitta någon här omkring som håller på med sånt :) jorå hon mår bara bra. Blir ju större och större och kräver mer. Hon är fortfarande lika lätt och ta hand om. Inte alls nå problem med att somna och hon sover ju hela nätterna :D det är när man själv är trött som man tkr det blir jobbigt :p men ska inte klaga. Hon är så snäll och underbar. Snart får du din bebis också :D hur känns det ? börjar ni bli nervösa där hemma ? Kram

2010-07-12 @ 01:50:51
URL: http://channelismylife.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

gullmagen =)) vart har du köpt dom där väggorden? =) kramar

2010-07-23 @ 10:26:16
URL: http://lillrauta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0