Nu åker övningskörningsskylten av!

Åååh idag fick jag körkortet i min hand, jag klarade det!

Det här var nog ett av de mest nervösaste ögonblicken i mitt liv måste jag säga, kände mig nästan sjuk ett tag. Tror att jag blev så nervös för att jag ville det här så mycket, ingenting fick gå fel. Det gjorde det inte heller, klarde både teori och uppkörning på första försöket. Var tvungen att skärpa till mig nu. Allt jobb har inte varit förjäves. :)

Efter att vi hade parkerat och stängt av bilen utanför vägverket så säger killen, "Ja men jag får väl säga grattis till ditt körkort då!". Jag frågade flera gånger om det var sant. Nervositeten släppte och man började nästan skaka när det var över. Snacka om koncentration. Nu kommer jag vara helt slut hela helgen känner jag, toktrött nu efteråt, det har varit så intensivt. Men nu är körkortet mitt! Äntligen.

Och Äntligen kan jag få skjutsa andra om det behövs, nu behöver inte jag alltid sitta bredvid och bli skjutsad. Det underlättar ju också att ha tait körkortet nu innan lilla bebisen våran kommer. Nu känns det så bra. Något tungt har släppt från mina axlar. Körkort, det är nog en milstolpe i livet, håller ni inte med mig? Kan inte förklara lyckan.

Jag vill i alla fall tacka både Mattias och min Mamma som har hjälpt mig fram till det här. Hade aldrig klarat det annars. Tänk vad ni har stått ut med mina tokerier framför ratten. Haha, tusen tusen tack! Ett tack till Ingela, min körskollärare också såklart...


Nu ska jag och älsklingen göra god middag och ha fredagsmys här hemma.
Njuter till max nu:) Ha en underbar kväll ni också! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0