Bebis mår bra! ♥

Så har jag och Mattias varit till barnmorskan våran till morgonen. :) Hon är så gullig, precis som en barnmorska ska vara! Idag blev det hur som helst lite stick i fingret, kolla blodtryck m.m. Allt såg jätte bra ut och jag ska fortsätta med blutsaft, leverpastej, jordgubbar och allt annat som ger mig den järn jag behöver. Sedan gick vi in och mätte livmodern som nu har vuxit otroligt sedan sist då den var strax under naveln. Nu var den långt upp över den. :)

Sedan kom det bästa av allt. Vi fick lyssna på lillhjärtat igen, man blir alldeles varm och berörd av de små snabba slagen. (: 132 slag hade den idag. Vi spekulerar såklart när det kommer till allt, det är ju så spännande! Trots att det är svårt att bedömma genom hjärtslag så sägs det ju att det är pojkljud. Förra besöket var det höga hjärtljud vilket sägs vara flickljud, sedan om man ska tro på det är en annan sak. :) Antagligen var bebis nyvaken idag och hade lägre puls. Den vaknade nog till då jag lade mig ner och barnmorskan började känna och klämma. Hon kunde känna var bebisen hade huvudet och var ryggen gick m.m. :)

Hur som hellst såg alllt jätte fint och bra ut, så nu känner vi oss lugna. Det är det allra viktigaste för oss, att du har det bra där inne och växer som du ska, det är bra att du tar för dig av det du behöver! ♥

Nu är alla de andra tiderna inbokade också hos barnmorskan ändra fram till förlossningen. Det blir allt tätare mellan gångerna nu så snart ska vi dit varannan vecka för att titta. Nu känns det verkligen som att den stora dagen inte alls är vidare långt borta! :) Längtan är stor!

Nu är Älsklingen på jobbet och jag har ledigt idag för att få lite tid till pluggande. Har skrivit genusuppgiften, så nu ska jag slänga in en maskin med tvätt och röja lite här hemma. Kram på er :) 


Magen idag :) Vecka 26.





Kommentarer
Postat av: mammi

<3 <3 <3

2010-04-16 @ 16:32:24
URL: http://har.ingen.blogg.se/
Postat av: maja

svar: ja det är en otrolig känsla att känna hur det rör sig där inne! fick rysningar i hela kroppen :D kram!

2010-04-23 @ 13:20:44
URL: http://mmlilieqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0